Δευτέρα 1 Σεπτεμβρίου 2014

Οδηγίες δημιουργίας σχεδίου μαθήματος και αποστολής υλικού



Κατασκευή σχεδίου μαθήματος
Δρ. Γεωργία Μαρία Τσερπέ
Σχ. Σύμβουλος μουσικών
Κ. Μακεδονίας


Οδηγίες για κατασκευή σχεδίου μαθήματος
Ένα σχέδιο μαθήματος πρέπει να έχει
1) σαφείς στόχους
2) μεθοδολογία
3) αναφορά των μέσων που χρησιμοποιεί
4) αναφορά των φάσεων-βημάτων διδασκαλίας
5) αναφορά των τρόπων αξιολόγησης

…Σχέδιο μαθήματος. Αναλυτικότερα (1) :
1)  Διδακτικό σενάριο: (Tίτλος σχεδίου μαθήματος)
2)  Ηλικία-Τάξη που απευθύνεται:
3)  Γνωστικό αντικείμενο: Moυσική, Γλώσσα (ή ό,τι άλλο)
4)  Ιδέα της διδασκαλίας-αφόρμηση:
Bιβλίο π.χ. Α΄ Γυμνασίου, σελ. …
Οι μαθητές θα γνωρίσουν…
θα ακούσουν αποσπάσματα…
Εισάγονται οι έννοιες, ρυθμός  κ.λ.π
Στόχοι της διδασκαλίας:
                Γνωστικοί: Οι μαθητές επιδιώκεται να μπορούν, να μάθουν, να εξασκηθούν κ.λ.π. (να γνωρίσουν τα όργανα της συμφωνικής ορχήστρας…)
                Ψυχοκινητικοί: απόδοση ενός τραγουδιού, αυτοσχεδιασμός μιας μελωδίας
                Παιδαγωγικοί: ανάπτυξη συνεργασίας, ομαδικότητας
Μεθοδολογία: ανακαλυπτική μάθηση, ενεργητική-συμμετοχική μάθηση, επαγωγική, απαγωγική-παραγωγική πορεία, ατομική εργασία, ομαδοσυνεργατική
Μέσα: CD, DVD, βιντεοπροβολέας…
Λέξεις κλειδιά: Συμφωνική ορχήστρα, Οδηγός των νέων στην ορχήστρα, Βενιαμίν Μπρίττεν, έγχορδα, ξύλινα, χάλκινα, κρουστά, άλλοι όροι
Φάσεις διδασκαλίας-Βήματα :
Προηγούμενες αντιλήψεις των μαθητών
Δραστηριότητα 1η
            α) Δίνεται στους μαθητές…(περιγραφή της δοσμένης εργασίας...). Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα θα διαπιστωθεί αν οι μαθητές κατανοούν…π.χ. γίνεται ακρόαση με χάρτη
β) Φύλλο εργασίας που συνοδεύει τη δραστηριότητα (ποιος είναι ο συνθέτης, χαρακτηρισμός μελωδίας, ποια όργανα συνοδεύουν, ποιο το μήνυμα του τραγουδιού, εύρεση μορφής ενός άλλου με παρόμοια χαρακτηριστικά τραγουδιού)
Δραστηριότητα 2η
                Οι μαθητές μαθαίνουν τη μελωδία του τραγουδιού και σε επόμενο στάδιο συνοδεύουν με κρουστά το τραγούδι που ακούγεται από το C. D. player
                Στη συνέχεια ο εκπαιδευτικός εξηγεί τα μουσικά στοιχεία υφής του τραγουδιού
                Ίσως φύλλο εργασίας.
Δραστηριότητα 3η    
                Μουσική δημιουργία. Οι μαθητές συνοδεύουν το τραγούδι με δικά τους ρυθμικά σχήματα, αφού πρώτα συνοδέψουν το τραγούδι με τα σχήματα που υποδεικνύει ο εκπαιδευτικός
      Δραστηριότητα 4η
               .......

Στις φάσεις διδασκαλίας - δραστηριότητες θα πρέπει να συμπεριληφθούν ανάλογα με τη δραστηριότητα οι άξονες:
                Ακρόαση, Εκτέλεση, Δημιουργία, Ερμηνεία-αισθητική κρίση
Aξιολόγηση του μαθήματος:
                φύλλα αξιολόγησης: εννοιολογικοί χάρτες, ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών, ερωτήσεις αντιστοίχησης, σταυρόλεξα, κρυπτόλεξα κ.λ.π. (βλ. τεχνικές αξιολόγησης)

Συμπληρωματικές οδηγίες για την αποστολή υλικού
1) Να είναι σε μορφή συμβατή με το microsoft office, κατά προτίμηση στις μορφές .doc, .pdf, .ppt, .jpg και .btm.
2) Να είναι σε δύο μορφές (αν γίνεται): μια πλήρη (για εφαρμογή σε τάξη με Η/Υ, βίντεο-προβολέα, διαδραστικό πίνακα κ.λ.π.) και μία απλούστερη που να μπορεί να πραγματοποιηθεί με φωτοτυπίες και cd player (για τους άτυχους συναδέλφους).
3) Τα ηχητικά παραδείγματα πρέπει να είναι από τα cds του υπουργείου ή διευθύνσεις URL στο youtube.com.
4) Θα είναι βοηθητικό να γράψετε στον τίτλο τη θεματική του υλικού (π.χ. μορφολογία, οργανολογία, θεωρία κ.λ.π.) και την τάξη για την οποία είναι μορφοποιημένο.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου